facebook
Posetite nas na Twitter -u
Posetite nas na YouTube -u
Citajte nas blog

Menu

Close Menu
izrada internet prezentacija
umetnost izrade sajtova

Creative design studio

Profesionalni studio za izradu internet prezentacija, web dizajn, grafički dizajn i multimediju.

Koje boje treba koristiti u web dizajn -u?

umetnost izrade sajtova

Kako boje Vašeg sajta utiču na posmatrača?

Mnogobrojna istraživanja pokazala su da su određene boje bolje i da podsvesno stvaramo veze između boja i emocija. Od momenta kada otvorimo oči, pa sve dok ih ne zatvorimo, okruženi smo bojama. Većina ljudi boje dijeli vrlo jednostavno , na one koje volimo i na one koje ne volimo. Ipak, iza palete boja stoji vojska psihologa, dizajnera i marketing stručnjaka, koji boje koriste kao "oružje". To je oružje u sferi web i grafičkog dizajna ipak prilično moćno. Njihova moć leži u psihološkim asocijacijama i podsvesnim povezivanjem boja s osjećajima.

Kada se priča o web dizajn -u i bojama, misli se na pozadinu web sajta, navigaciju, logo, dugmad, banere, boje fontova i sve ostale elemente na koje korisnik nailazi u susretu s web sajtom. Obično je svrha postojanja web sajta zainteresovati posetioca, pružiti mu sve informacije vezane za proizvod ili uslugu koje bi ga mogle zanimati te ga ubedite da se ponovno vrati. I naravno, da taj proizvod i kupi. Prezentacija na internetu u neku je ruku nezahvalna jer joj nedostaje ključan faktor, ljudski, pa ga se na razne načine treba nadoknaditi. Tu uskače web dizajn, koji istovremeno mora obaviti nekoliko zadataka. Prvo, stranica mora izgledati dobro. Drugo, mora osigurati laku i jednostavnu navigaciju. Treće, mora što duže zadržati pažnju posetioca. Četvrto, mora lagano navoditi posetioca u smeru željene konverzacije.

Jedan od ključnih faktora pravilan je odabir boja, pozadine, teksta, naslova, linkova, okvira itd. Upravo zbog toga svaki bi ozbiljan (i neozbiljan) dizajner trebao znati dosta o psihologiji boja, jer su one usko povezane uz osećanja i percepciju. Uz to što izazivaju emotivne reakcije, boje mogu stvoriti i nove veze s brendom. Dobar primer je Facebook i njegova karakteristična plava boja. Takođe, dokazano je da boja poboljšava pamćenje. U slučaju brendova i poboljšava prepoznavanje brenda za 80%. Zbog toga i nije neobičan podatak da boje korišćene na web stranici imaju gotovo najveći uticaj na komunikaciju sa posetiocem sajta. Pravom kombinacijom boja firma može povećati broj konverzija, a to znači više posetioca pretvoriti u klijente ili povećati broj narudžbi proizvoda. Zbog toga vam dajemo nekoliko saveta kako pravilan izbor boja pretvoriti u korist.

1. Boje utiču na čitljivost tekstova
Osnovni princip boja na web sajtovima je praktičnost. Pre nego što uopšte počnete razmišljati o tome na koji će način boja psihološki uticati na posetioce, oni moraju moći pročitati tekst na vašoj web stranici. Boja, kao i veličina i izbor fonta direktno utiču na čitljivost. Iako čitljivost zavisi i o vrsti fontova, ne sme se zanemariti uticaj kontrasta na samu vidljivost. Pobrinite se da su boje teksta i pozadine dovoljno različiti (crna-bela, crvena-bela, crna-žuta itd.).

2. Boje podstiču emocije
Kada birate boje za svoj web dizajn, birajte pažljivo! Koristite boje s namerom, one koje su primerene ciljanoj publici, poruci koju šaljete i proizvodu koji prodajete. Ne zaboravite boje uskladiti sa sveukupnom osećajem - 'feelingom' koji želite da vaša web stranica šalje. Ključna stvar pri efikasnom korišćenju boja je razumevanje načina na koji ljudski mozak 'boji' emocije. Iako postoje kulturološke razlike u percepciji neki od boja, postoje ipak i univerzalna i opšte prihvaćena pravila.

- Crvena obično simbolizuje uzbuđenje, strast i ljutnju. Uz to, naglašava važnost ili hitnost.
- Narandžasta je boja koja označava osećaje sreće, radosti i simboluzuje sunčevu svetlost.
- Žuta je boja koja simbolizuje radost, sreću i inteligenciju. Nekad asocira na oprez, kritiku ili ljubomoru.
- Zelena je boja oporavka, harmonije i sigurnosti, novog početka. Može biti povezana i sa nevinošću ili rastom.
- Plava asocira na spokoj, mirnoću i poverenje, ali i na tugu, depresiju i hladnoću.
- Ljubičasta je kraljevska boja koja označava luksuz i bogatstvo. Takođe asocira i na duhovnost, ženstvenost, magiju i mističnost.
- Bela je boja čistoće, jednostavnosti i sigurnosti, ali može označavati i hladnoću, udaljenost ili odsutnost.
- Crna predstavlja eleganciju, moć, dubinu, modernizam i formalnost, ali i smrt.

3. Različite kombinacije boja definišu poruku
Slično kao što svetlija ili tamnija nijansa iste boje mogu izazvati različite osećaje, tako i različite kombinacije boja mogu izazvati drukčije emotivne reakcije. Boje mogu biti komplementarne, kontrastne ili zajedno raditi na komunikaciji određene poruke koja se želi poslati. Pri odabiru boja vrlo je važno dobro poznavati kome se obraća.

4. Odabir boja bi trebao biti konzistentan
Ako koristite previše boja, izlažete se većem riziku nego ako ih koristite premalo. U slučaju korišćenja previše boja, stranica može izgledati haotično i pretrpano, pa se sadržaj koji želite istaknuti lako izgubi u gužvi i posetilac teže pronalazi potrebne informacije. Uz to, previše boja zamara oči, što znači da će umorni posetilac brzo napustiti vašu web przentaciju, a to vam nikako nije u cilju. Zbog toga se preporučuje provlačenje dve ili tri boje kroz celi dizajn. Jedna dominantna boja, druga koja će je suptilno pratiti i treća koja će se koristiti za isticanje ključnih elemenata na web sajtu.

5. Web boje nisu jednake kao i boje u štampanim materijalima
Obavezno uzmite u obzir činjenicu da monitor nije jednak štampi, i da svaki monitor nije istog kvaliteta! Na različitim veličinama i kvalitetu monitora iste boje izgledaju drukčije, pa se preporučuje korišćenje boja koje su u pravilu svetlije od onih koje bi koristili za grafička izdanja.



izrada sajta napomena
Kada birate boje za svoj web dizajn, birajte pažljivo! Koristite boje s namerom, one koje su primerene ciljanoj publici, poruci koju šaljete i proizvodu koji prodajete. Ne zaboravite boje uskladiti sa sveukupnom osećajem - 'feelingom' koji želite da vaša web stranica šalje.

 

boje u web dizajnu

Tel.: 063 538 868
E-mail: office@dpstudio.co.rs

VRATITE SE NAZAD

umetnost izrade sajtova
Izrada sajta, web dizajn, grafički dizajn, multimedija. To je naš posao!
Studio digital, creative design studio - logo
All rights reserved © 2017 Studio digital, creative design studio for web design

Izrada sajta

Ako imate bilo kakvo pitanje vezano za naš rad možete nas nazvati na telefon:

+381 63 538 868

ili nam pisati putem elektronske pošte:

office@dpstudio.co.rs
sinisasamardzija@gmail.com

WEB IZRADA

IZRADA WEB PREZENTACIJA
REDIZAJN WEB SAJTA
SEO OPTIMIZACIJA
DOMEN I HOSTING

Naša delatnost je: web izrada i web programiranje, SEO optimizacija web prezentacija, grafički dizajn...

radimo samo sa profesionalnim softverom